Тут надають

якісні послуги!

Центр надання адміністративних послуг

Нижньосірогозька територіальна громада

27.11.2025 12:36 7

Допомога для вирішення житлового питання ВПО: що змінилося та як подати заяву

63c4b6cd-4539-47f4-b2ea-19fb6bb0d11f.jpeg

24 листопада 2025 року набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України №1176, якою затверджено новий Порядок надання допомоги для вирішення житлового питання окремим категоріям внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованих територій.
Документ запроваджує новий державний механізм забезпечення таких осіб житловими ваучерами номіналом 2 млн грн.

Нижче подано ключову інформацію щодо умов отримання допомоги, порядку подання заяв та особливостей роботи відповідальних органів.


Хто може отримати допомогу?

Отримувачами допомоги можуть бути громадяни України, які:

  • перебувають на обліку як внутрішньо переміщені особи;

  • перемістилися з тимчасово окупованих територій, дата деокупації яких не визначена;

  • належать до однієї з визначених законодавством категорій:

    • учасники бойових дій (пп. 19–25 ч. 1 ст. 6 Закону України «Про статус ветеранів війни»);

    • особи з інвалідністю внаслідок війни (пп. 11–16 ч. 2 ст. 7 цього ж Закону).


Хто не може отримати допомогу?

Допомога не надається особам:

  • щодо яких застосовані санкції;

  • які мають судимість за злочини проти національної безпеки, миру та міжнародного правопорядку;

  • які разом із членами сім’ї мають у власності житлове приміщення на підконтрольній Україні території (крім житла в іпотеці з непогашеним кредитом);

  • які вже отримали грошову компенсацію за належне їм житло;

  • яких забезпечували житлом як ВПО;

  • які подали заяву або вже отримали компенсацію за знищене житло.


Джерела фінансування

Надання допомоги може здійснюватися за рахунок:

  • державного бюджету України;

  • коштів міжнародних фінансових організацій;

  • ресурсів кредиторів та інвесторів;

  • міжнародної технічної чи фінансової допомоги;

  • репарацій або стягнень з російської федерації;

  • інших джерел, не заборонених українським законодавством.


Хто розглядає заяви?

Суб’єктами надання адміністративної послуги є:

  • сільські, селищні та міські ради;

  • районні у містах ради;

  • військові адміністрації населених пунктів.

Для розгляду звернень у таких органах створюються спеціальні комісії, які ухвалюють рішення щодо надання допомоги.


Як подати заяву

З 01 грудня 2025 року подати заяву можна виключно такими способами:

  1. Через мобільний застосунок «ДІЯ» — основний та пріоритетний спосіб.

  2. Через ЦНАП або нотаріуса — Відповідно до постанови, Мінцифри має забезпечити повну технічну готовність сервісу протягом 4 місяців. Отже, подання заяв через ЦНАП стане доступним з 24 березня 2026 року. Якщо заяву подає представник отримувача або законний представник недієздатної особи, особи з обмеженою дієздатністю чи неповнолітнього.

Усі заяви повинні містити підпис — електронний або власноручний (у разі формування адміністратором ЦНАП).


Особливості роботи ЦНАП Нижньосірогозької селищної ради

У зв’язку з дією постанови Кабінету Міністрів України №1226 та наказом начальника військової адміністрації №233 від 06.11.2025 року:

  • ЦНАП Нижньосірогозької селищної ради не прийматиме заяви за цією послугою.

  • Подання заяви здійснюється виключно за місцем перебування особи на обліку як ВПО, за місцем фактичного проживання.

  • Наш ЦНАП надає лише консультації, а саме:

    • роз’яснює порядок подання заяви;

    • допомагає зорієнтуватися в інтерфейсі застосунку «Дія»;

    • надає інформацію щодо необхідних документів.


Розгляд заяви та прийняття рішення

  • Рішення комісії набуває чинності після затвердження уповноваженим органом.

  • Затвердження має бути здійснене не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів із дати ухвалення рішення.

  • Копія затвердженого рішення завантажується до Державного реєстру пошкодженого та знищеного майна також у строк до п’яти робочих днів.

  • Рішення може бути оскаржене у встановленому порядку.


Житловий ваучер

  • Допомога надається один раз.

  • Розмір допомоги — 2 000 000 грн.

  • Форма допомоги — житловий ваучер (грошові кошти безпосередньо не виплачуються).

  • Строк дії ваучера — 5 років.

  • Передача або відчуження ваучера заборонені.

Ваучер може бути використаний для:

  • придбання житлового приміщення;

  • погашення чинного іпотечного кредиту.

Не допускається придбання житла у близьких родичів.


Порядок виплати допомоги

Виконавцем державної програми визначено АТ «Укрпошта».
Безпосереднє зарахування коштів отримувачам здійснює АТ «Ощадбанк».

Кошти перераховуються у такій послідовності:

  1. з небюджетного рахунку головного розпорядника бюджетних коштів;

  2. до АТ «Укрпошта»;

  3. до АТ «Ощадбанк»;

  4. на рахунок отримувача.

У разі формування черги виплати здійснюються у порядку надходження заяв та лише за наявності достатнього фінансування.


Дії після вибору житла

Після визначення об’єкта житлової нерухомості отримувач подає звернення про фінансування (через «Дію», ЦНАП або нотаріуса).
Необхідно узгодити:

  • об’єкт нерухомості;

  • його вартість;

  • умови придбання.

Супутні витрати (оцінка, нотаріальні дії, податки та збори) здійснюються за рахунок отримувача.

Підтвердження фінансування ваучера дійсне протягом 60 календарних днів. У разі пропуску строку можливе повторне звернення.


Контакти для консультацій

ЦНАП Нижньосірогозької селищної ради готовий надати консультації щодо порядку подання заяви та роботи сервісів електронних послуг.

Електронна пошта: cnap@ns-gromada.gov.ua
Телефон для довідок: +380665494721 (дзвінки, WhatsApp, Telegram, Viber)
Графік роботи: з 09:00 до 17:00