Тут надають

якісні послуги!

Центр надання адміністративних послуг

Нижньосірогозька територіальна громада

21.08.2025 12:54

Як родичам зниклих подати заяву до Міжнародного Реєстру збитків 📝

4bffc72f-9e54-43e0-afde-7c098c405042.jpg

Міжнародний Реєстр збитків, завданих агресією російської федерації проти України, розпочав прийом заяв від осіб, які постраждали внаслідок війни, починаючи з 24 лютого 2022 року. Зокрема подати заяву до цього Реєстру можуть рідні та близькі зниклої людини. Юрист Хмельницької ГО «Подільська правова ліга» Руслан Малий розʼяснює, як це зробити, і подає алгоритм правових дій.  

 

Міжнародний Реєстр збитків,  завданих агресією рф проти України (далі Реєстр), збирає інформацію про завдані збитки, втрати або шкоду, а також відповідні докази. Його було створено за ініціативи України, Європейського Союзу та ще 42 країн. Штаб-квартира Реєстру розташована в місті Гаага (Нідерланди).

Подати заяву до Реєстру можуть:

  • батьки зниклої безвісти особи (рідні, усиновлювачі, вітчим або мачуха);
  • чоловік або дружина, з якими зниклий перебував у законному шлюбі, або цивільний партнер;
  • діти зниклого (рідні, усиновлені або діти від шлюбу чи партнерства);
  • інші члени родини, які не є близькими родичами, але мали з особою тісний емоційний зв’язок і взаємозалежність, що може бути підтверджено документально.

На даному етапі механізм подання заяви від імені іншої особи, тобто через представника, не передбачений прямо, тому важливо звертати увагу на те, хто саме є заявником.

Для подання заяви потрібно підготувати такі документи:

  • документ, що підтверджує наявність іншого громадянства (якщо воно є у заявника або зниклого);
  • витяг з Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин;
  • документи, які підтверджують родинний зв’язок або тісні стосунки із зниклою особою (у випадку, якщо таких даних немає в реєстрі ДРАЦС);
  • документ, що посвідчує особу зниклого (наприклад, паспорт, свідоцтво про народження);
  • документи, які підтверджують належність зниклого до певної професійної групи (військовий, медик, працівник критичної інфраструктури тощо);
  • витяг з ЄРДР, якщо відкрите провадження щодо зникнення;
  • за наявності — документи, що підтверджують аналогічну професійну приналежність самого заявника.

Алгоритм подання заяви:

  1. Зареєструватися або авторизуватися в кабінеті громадянина на порталі diia.gov.ua за допомогою електронного підпису.
  2. Заповнити заяву, вказавши інформацію про зниклу особу, обставини зникнення, прикріпити необхідні документи, підтвердити родинні або інші зв’язки.
  3. Підписати заяву електронним підписом і надіслати її через портал.

Заява складається з 15-ти розділів, які заповнюються поступово, за логікою конструктора — у процесі система ставитиме уточнюючі запитання та підказуватиме, які документи додати.

Подаючи заяву, заявник підтверджує достовірність наданої інформації та документів, а також дає згоду на обробку, зберігання та передачу персональних даних відповідно до принципів роботи Реєстру.

Заяви від громадян російської федерації не приймаються. Виняток можливий лише у разі, якщо така особа має інше громадянство, що може бути підтверджено документально.

Важливо! Якщо ви подасте неправдиву або сфальсифіковану інформацію, заяву можуть визнати необґрунтованою і не внесуть до Реєстру.

 

Мережа правового розвитку