Тут надають

якісні послуги!

Центр надання адміністративних послуг

Нижньосірогозька територіальна громада

08.08.2025 08:10

Порядок внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

199438f3-a823-4776-9e6a-6d5dc0bd9873.jpg

Державна реєстрація прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру прав.

У Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об’єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення, меліоративні мережі, складові частини меліоративної мережі також речові права на об’єкти незавершеного будівництва та майбутні об’єкти нерухомості.

Чому необхідно внести відомості про нерухомість до Державного реєстру прав:
- вчинення будь-яких дій з нерухомим майном можливе лише за наявності відомостей у Державному реєстрі прав;
- у разі відсутності документів про право власності, таке право підтверджується на підставі інформації з Державного реєстру прав, яка отримується шляхом безпосереднього доступу до нього, без вимоги відповідних дублікатів документів.
- реєстрація права в Державному реєстрі прав є обов’язковою умовою для отримання компенсації за зруйноване та пошкоджене житло в межах державної програми «єВідновлення»;
- лише зареєстровані у Державному реєстрі прав права мають юридичну силу перед іншими (третіми) особами, а зареєструвати за собою права на нерухомість може лише особа, якій вона належить;
- створення додаткових гарантій та зведення до мінімуму можливості недобросовісних осіб зареєструвати на себе права, які їм не належать.

Що треба зробити, щоб внести відомості про права власності до Державного реєстру прав?
Власник нерухомого майна, право на яке виникло до 01 січня 2013 року, може звернутися до:
1. державного реєстратора (Центр надання адміністративних послуг), нотаріуса за місцезнаходженням об’єкта нерухомого майна в межах області;
2. до будь-якого державного реєстратора (в Центр надання адміністративних послуг), нотаріуса в межах України, якщо місцезнаходженням об’єкта нерухомого майна є: Автономна Республіка Крим, Донецька, Запорізька, Луганська, Миколаївська, Харківська, Херсонська області, місто Севастополь;
3. подати заяву в електронній формі через портал «Дія», така послуга доступна для всіх областей крім Донецької, Луганської та м. Києва.

Для внесення інформації через портал Дія необхідно:
1.створити електронний підпис/кваліфікований електронний підпис;
2. зареєструватися чи авторизуватися в кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису;
3. перевірити особисті дані у профілі користувача, оновити їх за необхідності;
4. заповнити онлайн-форму на отримання послуги;
5. завантажити документи про зареєстровані речові права на об’єкт нерухомості до 01 січня 2013 року у форматі PDF або JPEG;
6. перевірити сформовану заяву та підписати її електронним підписом /кваліфікованим електронним підписом.

Для внесення інформації через ЦНАП або через нотаріуса необхідно:
1. підготувати паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків, правовстановлюючі документи щодо об’єкта нерухомого майна.
2. звернутися до нотаріуса/реєстратора з цими документами.

Процес державної реєстрації триває до 5 робочих днів, однак, якщо державна реєстрація права власності на нерухоме майно проведена лише на паперових носіях в БТІ, розгляд заяви можуть зупинити. В такому разі реєстратор формує та надсилає запит до БТІ для перевірки права власності на основі інформації з документів, доданих до заяви.
Строк розгляду — до 30 робочих днів.

Після успішної реєстрації дані про власника з’являться в Державному реєстрі прав.

Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції