Тут надають

якісні послуги!

Центр надання адміністративних послуг

Нижньосірогозька територіальна громада

04.11.2024 09:56

Як українцям отримати послуги ДРАЦС за кордоном

b3293867-2a96-42c6-b5f0-3d78762fcf0b.jpg

🚊 Війна змусила мільйони українців залишити свої домівки, шукаючи безпеки за кордоном. І хоча географія життя змінилася, потреба у збереженні важливих моментів життя залишилася незмінною. Саме тому постанова Кабінету Міністрів України «Про забезпечення здійснення закордонними дипломатичними установами України повноважень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану в умовах воєнного стану» від 24 січня 2023 року № 66 (далі – Постанова) стала важливим кроком для забезпечення прав українців у нових реаліях та незалежно від місця проживання або перебування.

Розглянемо, найактуальніші питання для українців щодо реєстрації важливих життєвих подій за кордоном.

Що змінила Постанова❓

Раніше консули реєстрували шлюби та інші акти лише між особами, які постійно проживали за кордоном. Тепер ця обмеженість скасована:

➖ Послуги державної реєстрації актів цивільного стану (далі – ДРАЦС) доступні для всіх громадян України, незалежно від того, чи мають вони законне проживання за кордоном.

➖ Консульства також надають можливість зареєструвати зміну імені або розірвання шлюбу для громадян без прив’язки до місця постійного проживання.

Де саме можна скористатися послугами ДРАЦС❓

Важливо зазначити, що закордонними дипломатичними установами (далі - ЗДУ), що забезпечують діяльність у сфері ДРАЦС відповідно до постанови КМУ № 66 від 24.01.2023, Міністерством закордонних справ України визначені:

1. Грузія: Посольство України в Грузії.

2. Казахстан: Посольство України в Республіці Казахстан.

3. Польща: Посольство України та консульства в Кракові, Вроцлаві, Гданську й Любліні.

4. Німеччина: Посольство України та консульства в Дюссельдорфі, Гамбурзі, Франкфурті-на-Майні, Мюнхені.

5. Туреччина: Посольство України та консульства в Стамбулі й Анталії.

Як підготуватися до візиту❓

Перед зверненням до консульства рекомендується:

➖Зв'язатися з установою, щоб уточнити графік роботи та записатися на прийом.

➖ Дізнатися про перелік документів та вимоги до них.

➖ Переконатися, що всі документи іноземною мовою мають переклад на українську, завірений належним чином.

Які документи потрібні❓

Для реєстрації АЦС у консульстві необхідно:

1. Заява (формується реєстратором, заявник лише підписує її).

2. Документи, які підтверджують подію (шлюб, розірвання шлюбу тощо).

3. Паспорт заявника.

4. Оплата мита (у випадках, визначених законодавством).

Як відбувається реєстрація❓

ЗДУ проводить державну реєстрацію АЦС шляхом складання актового запису цивільного стану в електронному вигляді у Реєстрі та на паперових носіях в присутності заявника. ЗДУ ознайомлює заявника з даними, унесеними до актового запису цивільного стану. Після цього актовий запис засвідчується підписами керівника установи та посадової особи, яка провела державну реєстрацію АЦС, і скріплюється печаткою.

На підставі складеного актового запису цивільного стану заявник отримує свідоцтво про державну реєстрацію.

Управління державної реєстрації ПМУМЮ м.Одеса

Управління Відділами Драцс М.Херсон