26.08.2024 10:10
На яку допомогу від держави можна розраховувати власникам знищеного внаслідок війни житла?
Власники житла, знищеного в результаті бойових дій після 24.02.2022 року, мають право на участь у Програмі уряду України "єВідновлення".
За цією програмою надається компенсація у вигляді житлового сертифікату тим українцям, житло яких зруйноване внаслідок воєнних дій, за умови, що житло знаходиться на неокупованій території та там, де не ведуться активні бойові дії.
Що таке житловий сертифікат?
Житловий сертифікат на придбання об’єкта житлової нерухомості — це електронний документ, що підтверджує гарантії держави щодо забезпечення фінансування придбання житла в обсязі, що зазначений у такому документі.
Житловий сертифікат може бути використаний лише його власником або його спадкоємцем та не може бути відчужений третім особам.
Термін дії житлового сертифікату становить 5 років з моменту його отримання.
Пріоритет у видачі сертифікатів віддається наступним категоріям осіб:
учасникам бойових дій;
особам з інвалідністю внаслідок війни;
мобілізованим громадянам, які не мають статусу УБД;
родинам загиблих захисників;
багатодітним родинам;
особам з інвалідністю 1 та 2 групи.
Отримувач житлового сертифікату не має права відчужувати (продавати/дарувати) квартиру, будинок, інше житлове приміщення, придбані (зокрема, проінвестовані) ним з використанням житлового сертифіката, протягом 5 років.
Як отримати житловий сертифікат?
1. Подати заяву про зруйноване майно в застосунку чи на порталі "Дія".
2. Подати заяву про бажання отримати компенсацію за зруйноване майно в застосунку "Дія". Комісії, створені при міських (селищних) радах, опрацюють заяви, розрахують суму компенсації та сформують житловий сертифікат.
3. Дочекатися сповіщення про готовність сертифіката, яке надійде в застосунок “Дія”. Потрібно вибрати один із варіантів його отримання: або в застосунку Дія, або на електронну адресу, вказану під час подання заявки. Строк опрацювання заяви про видачу сертифікату – 30 календарних днів.
Як використати житловий сертифікат?
1️. Обрати житло. Житло можна обрати будь-де (крім окупованих територій України та територій, де ведуться бойові дії). Житловий сертифікат можна використати як інвестицію в об’єкт, що будується.
2️. Забронювати кошти. Подати заявку на бронювання коштів можна через "Дію", ЦНАП або нотаріуса. Виконавець програми (АТ "Укрпошта") в порядку черги розглядає таку заяву та резервує кошти. Протягом 30 днів після отримання підтвердження про резерв коштів потрібно укласти угоду про купівлю нерухомості. Інформація про бронювання коштів прийде в "Дію" або якщо її особа не використовує – ЦНАП або нотаріус має про це повідомити особу за наданими нею контактними даними.
3️. Припинити право власності на зруйноване житло. Заява про припинення права власності подається не раніше ухвалення рішення комісії про надання компенсації і до моменту укладення договору у нотаріуса. Підстава припинення – виключно знищення майна. Припинити право власності можна через нотаріуса або у ЦНАПі (за місцем розташування нерухомого майна).
4. Провести оцінку нерухомості. Починаючи від 19.01.2024 року вартість об’єкта нерухомості, що купується за житловим сертифікатом визначається виключно за результатами офіційної оцінки (раніше сторони могли самостійно визначити вартість).
5️. Укласти угоду купівлі-продажу нерухомості у нотаріуса.
6. Протягом 5-ти днів держава сплачує гроші продавцю нерухомості. І Ви вже можете заселятися в нову оселю!